Pasienters problemer

Vi tar i mot henvendelser fra hele landet og alle deler av helsetjenesten, både offentlig og privat helsetjenste. Vår uavhengige posisjon gir oss et godt utgangspunkt for rollen som pasientens forkjemper og talerør, men vi er ikke del av behandlingsapparatet og har ingen beslutningsmyndighet. Vi jobber ut i fra pasient/pårørendes fullmakt og hjelpen er gratis.

HISTORIER FRA PASIENT HVERDAGEN

Kvinne lurt av psykiater for flerfoldige tusen

En kvinne følte seg lurt av psykiater. Hun tok kontakt med oss med spørsmål om det var riktig at pasienter skal betale honorar hos psykiater når man har frikort 1. Selv hadde hun betalt flerfoldige tusen kroner gjennom et års tid som hun var usikker på om spesialisten...

– Kjemp for barnet ditt. Det nytter.

Løsningene er der, men det kan være krevende å komme seg dit de finnes. Det sier mammaen til ”Ole” på ni år. – Legg fortiden og de vonde erfaringene bak deg når du er i møte med kommunen. Ikke kast bort tid med å fortelle om alt som ikke har fungert, det...